Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru aniżeli przekonując ewentualnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
tworzenie reportaży telewizyjnych Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie samodzielnie opracować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie i banalny.